Просування сайтів з великою семантикою. Розкрутка великих сайтів

Гуща Тарас - SEO-cпеціаліст з досвідом
Тарас Гуща
Фахівець з SEO, SMM, PPC та CPA. Досвід понад 20 років.
Спікер на десятках ІТ-конференцій.
Організатор конференцій Guruconf, Dvoma, Easyconf
Написано: 25.04.23
Оновлено: 6.09.23
Переглядів: 250
Комментариев: 0

Просування сайтів з великим семантичним ядром може бути важким завданням. Iснує не так багато підходів до роботи з великою семантикою, але ми в SEO.UA надамо кілька порад, які можуть допомогти зробити процес більш ефективним наразі. Просування великих сайтів ускладнено рядом факторів. Серед них важливим фактором, що ускладнює, є великий обсяг інформації. Щоб досягти потрібного результату, необхідно мати структурований план дій та чітко його виконувати.

Що таке велик семантика? Спочатку давайте розберемося з тим що таке велика семантика. Великою семантикою можна назвати таку, де є багато кластерів, а не саме ключовиків та уніграм. Це важливо, бо багато запитів можуть просто кластеризуватися на одну сторінку і просуватися на ній, а основна складність у великої семантики полягає саме в наявності великої кількості кластерів. Велика кількість кластерів є у порталів, інтернет-магазинів, сайтів новин, маркетплейсів, різноманітних агрегаторів, класифайдів тощо. Вважається, що 300+ кластерів або товарів/оферів, що можуть давать поняд 1200-2500 запитів, а іноді і понад 10000 ключовиків, то вже є досить велика семантика. Давай структуруємо трохи інформацію.

Велика семантика - це 300+ кластерів з 1200+ ключових запитів для просування та моніторингу.

Хто стикається з питанням просування сайтів з великим СЯ найчастіше?

  • Маркетплейси та різноманітні агрегатори;
  • Новинні ресурси та онлайн журнали;
  • Інтернет-магазини, в тому числі онлайн-аптеки, вітрини тощо;
  • Портали та класіфайди тощо.

Що потрібно зробити з семантикою?

  • Кластеризація. Кластеризувати комбіновано: по топам та логічно;
  • Розподіл. Відокремити комерційні та інформаційні запити;
  • Частота та конкуренція. Прочекати частоту запитів та конкуренцію в топі за необхідними гео;
  • Декомпозиція. Поставити пріоритети та послідовність роботи;
  • Уніграмізація. Відокремити спільни для всіх запитів уніграми.

Загальні поради щодо просування великих сайтів:

  1. Плануйте своє семантичне ядро: зберіть максимальну кількість ключових запитів, які відповідають вашим цілям, і створіть контент-план та сплануйте внутрішню оптимізацію сторінок.

  2. Створіть високоякісний контент: треба забезпечити, щоб контент на вашому сайті був високої якості та створювався суворо за контент-планом з дотриманням дедлайнів. Треба строрювати лише актуальний, корисний та цікавий вашій аудиторії контент. Не створюйте контент лише для ботів, створюйте контент для людей! Використовуйте ключові слова у текстах.

  3. Використовуйте технічне SEO: треба забезпечити, щоб сайт був оптимізований під пошукові системи, а саме метатеги, заголовки, URL-адреси та інші елементи. Також необхідно зробити технічно вірну пошукову оптимізація сайту за всіма параметрами.

  4. Моніторинг та аналіз: відстежуйте показники успішності вашого сайту, включаючи трафік, конверсії та рейтинги пошукових систем. Аналізуйте дані та використовуйте їх, щоб знайти можливості для поліпшення. Велику семантику розділіть на декілька груп для різної періодичності моніторингу позицій. Наприклад якщо запитів 10000, то їх всі можна моніторити 1 раз на місяць та після Core Update, 1000 запитів щотижня, а певні найважливіші 100 запитів, що в активній роботі моніторити щодня.

  5. Підвищуйте загальний траст. Нарощуйте посилання з трастових сайтів. Надавайте перевагу безанкорним беклінкам. Вцілому надавайте перевагу у лінкбілдингу сайтам, що мають довгу історію, гарний лінковий профіль, пошуковий трафік та оновлюються регулярно. Не слід довіряти побудові лінків з сумнівних сайтів, що мають вік 1-2 роки, мають до 50 беків у своєму профілі, а також сайтам в яких трафік мінімальний.

Питання, які треба вирішити при просуванні сайтів з великим СЯ

  • Великий об'єм даних. Зробіть декомпозицію всієї інформації, зберігайте всі дані в спеціальній папці, яка розбита на зрозумілі підпапки - це все допоможе швидше знаходити та обробляти інформацію. 

  • Ведіть журнал дій. Записуйте що, де і коли змінили, щоб зрозуміті що могло і де вплинути на просування сайту. До дій можна віднести різне:

    • Проставлення лінків: появи органічних лінків, виступи на івентах, PR-посилання зі ЗМІ тощо;

    • Виправлення коду сайту та файлів: маніпуляції з robots.txt, .htaccess, JS, HTML, CSS, додавання зовнішніх сервісів (наприклад, HotJar, SaaS через iframe) тощо;

    • Додавання нових сторінок, товарів, категорій, фільтрів тощо.

  • Необхідна автоматизація обробки даних: шаблони коригування Title, Meta, OG Properties тощо, синхронізація товарів з маркетплейсами та складом, інтеграція з різними SaaS.

  • Написання релевантного контенту на посадокові високої якості, щоб були залучені уніграми, трігери та було місце для перелінковки. Кластерів та ключовиків багато, а тому треба і багато сторінок наповнити. Через це рекомендуємо розставляти пріорітети, створити контент-план та поступово наповнювати сайт крок за кроком.
  • Спеціальний дизайн посадкових. Забезпечте таким дизайном сторінки, щоб навіть без текстів вони виглядали нормально. Якщо, наприклад, це сторінки товарів, послуг, географій певних або чогось іншого додайте там іконки, виведіть H1, ціну, умови доставки та придбання тощо.

Важливо! Потрібно не забувати, що мета контенту на сторінці - не просто розмістити текст заради тексту, а дати користувачеві корисну інформацію в зручному для нього вигляді, яка зацікавить і допоможе у зконвертувати його в клієнта.

  • Лінкбілдінг на велику кількість сторінок. Через те, що сторінок багато треба досить сильно розпорошувати посилковий профіль. При невеличкому СЯ треба ставити лінки на обмежену кількість сторінок легко, а от при зростанні кількості сторінок виникає ситуація коли лінків анкорних може стати багацько. Через це рекомендуємо качати загальний траст сайту безанкором, а також прокачувати категорії сайту з спільними уніграмами. Важливо використовувати ЛПУ, щоб URL містив теж анкор якийсь при проставленні лінків у вигляді адреси сторінки.
  • Вирішення питань з алертам GSC: слідкуйте за алертами та намагайтеся їх вирішити, можливо треба відредагувати буде robots.txt, щоб менше було алертів щодо сторінок пошуку, сортування або десь ще. Певні особливості критичних та некритичних алертів можуть виникати у GSC в інтернет-магазинів - про них нижче.
  • Відгуки та рейтинги товарів. Також можуть виникати некритичні "жовті" GSC-алерти у сторінок товарів магазинів через відсутність оцінок, рейтингу, gtin, умов доставки та повернення. Також слід звернути увагу, що критичні алерти можуть виникати за відсутності зображень та ціни у товарів - слідкуйте за цим та виправляйте це якомога швидше.
  • Якісні зображення та медіаконтент. Для всіх товарів та послуг намагайтеся зробити якомога якісніші зображення. Кількість зображень одного товару відіграє позитивну роль у сприйнятті посадкової сторінки асесором, а також потенційним клієнтом. Тому ми рекомендуємо додавати більше якісних фото для кожного товару, а при можливості розташовувати ще відео на сторінці.
  • Повні та часткові дублі сторінок за рахунок фільтрів, тегів тощо. Унікалізація сторінок сайту – один із ключових моментів у процесі оптимізації сайту. Тому слід приділити увагу формуванню Title, мета, описів та контенту сторінок. У випадку, коли необхідно працювати над унікальністю великого сайту з тисячами сторінок, хорошим рішенням буде підготовка шаблонних рекомендацій для кожного окремого типу сторінок. За рахунок використання змінних у шаблонах можна швидко та ефективно впливати на SEO-показники великої кількості сторінок сайту.
  • Велика кількість низькоякісних сторінок. Треба постійно вдосконалювати сторінки - проходьте періодично HTML-мапу свого сайту та підкреслюйте де і що можно поліпшити. Звертайте увагу на наявніть якісних зображень, текстів, H1-H6, ціну, наявність відгуків, рейтингу, таблиць тощо.
  • Складна технічна частина. Зазвичай великі сайти мають складні технічні рішення, навіть коли застосовується стандартна CMS. Найкращим рішенням цього питання є inHouse спеціалісти проекту або крута OutSoursing команда, що розробляла саме цей сайт й надалі має можливість його підтримувати.
  • Можливі проблеми з індексуванням великої кількості сторінок пошуковими системами. Поліпшити індексування можна за рахунок збільшення кількості sitemap.xml та розширення HTML-мап сайту, також потрібно проставляти лінки на категорії та підкатегорії сайту. Треба не забувати, що сторінки мають бути доступні в декілька кліків від головної + не забувайте робити перелінковку через контент на сторінках.
  • Велика глибина вкладеності сторінок. Цей момент можна вирішити за допомогою спеціальних навігаційних сторінок на вебсайті, а також за допомогою зменшення вкладеної структури сайту. Також одним із варіантів можна назвати "широке" меню вебсайту, коли категорії та підкатегорії одразу доступні зі всіх сторінок через спеціальну кнопку. Додатково можна зробити навігаційні сторінки за напрямками товарів/послуг, брендами, географією тощо.
  • Розширення структури сайту типовими сторінками для асесорів, користувачів. Багато хто забуває про E-E-A-T. Тому слід вивчити це питання та використовувати спеціальні сторінки задля того, щоб підвищити оцінку від асесорів та підняти рівень сприйняття вашго сайту у користувачів. До таких сторінок можна віднести: якісно сформована сторінка контактів, політика конфіденційності, повершення коштів, місія компанія, команда, умови сплати та доставки тощо.
  • Внутрішня перелінковка. Поліпшення внутрішньої перелінковки може поліпшити позиції певних сторінок, а також додати можливість просування за НЧ. Коли ваш сайт – це мільйони посилань, які по всьому сайту посилаються один на одного, особливу увагу варто приділити тому, щоб найпріоритетніші сторінки отримували найбільшу кількість згадок. За допомогою таких внутрішніх посилань можно дуже суттєво підтягнути НЧ, а потім отримати досить багато органічного трафіку. Важливо проводити аудит внутрішньої перелінкування всього ресурсу для розуміння поточної ситуації, а також сформувати уявлення про завдання її оптимізації. Сформуйте перелік всіх внутрішніх посилань, перелік НЧ та УЧ запитів, а далі сформуйте стратегію нарощування внутрішньої перелінковки.
  • Покращення досвіду користувачів. Використовуйте аналітику, щоб покращити досвід користувачів на вебсайті та поведінкові фактори.
  • Просування сторінок з потенціалом. До таких сторінок можна віднести конверсійні сторінки, а також сторінки, що мають за GSC велику кількість показів, але малі показники CTR та Clicks.
  • Провести аналіз структури задля поліпшення індексації та перерозподілу ваги.
  • Грамотно оцінювати юзабіліті - для цього можна залучати зовнішні ресурси для аудиту, а також постійно спостерігати за шляхами користувачів через GA4 та HotJar.
  • Займатися технічною оптимізацією сайту: треба поліпшити параметри PageSpeed, CLS та LCP, FID, FCP, INP, TTFB тощо.
  • Якісний лінкбілдинг - приділяйте велику увагу сильним лінкам та органічним лінкам, заохочуйте користувачів ставити лінки на вас, не використовуйте ніколи спам або чорні методи здобування лінків, користуйтеся послугами лише перевіренних лінкбілдерів. Пам'ятайте, що якість важливіша за кількість.

Плюси великих сайтів:

  • Багато посадкових сторінок;
  • Велика семантика;
  • Часто крута inHouse команда;
  • Можливість досягнути крутих результатів;
  • Серйозний кейс у портфоліо;
  • Зазвичай нормальний бюджет на SEO;
  • Аналітика та попит.

Тому просування великих сайтів хоч і складне, але дуже цікаве та перспективне.

Що необхідно для успіху?

  1. Відповідний досвід;
  2. Наполеглевість, порядок та витримка;
  3. Автоматизація якомога більшох кількості процесів;
  4. Розшерена аналітка;
  5. Робота в команді;
  6. Чіткі плани та задачі;
  7. Вірна оцінка маштабів робіт.

Наша команда SEO.UA з радістю поспілкується з вами щодо просування вашого великого сайту. Просуваємо сайти в будь-яких містах та країнах: якщо вам потрібно просування сайту в Львові, Києві, Тернополі або іншому місті або по всій Україні, то зможемо вам допомогти. Гарантуємо відповідальність та націленність на результат. Досвід в просування понад 20 років, що дає можливість підходити до будь-якого проекту з прагматичної та розумної точки зору. Телефонуйте та пишіть нам.

Середнє: 4.7 (12 голоси)