Опубліковано admin
Просування сайтів в пошукових системах в епоху AI - це виклик для багатьох SEO-спеціалістів, але не лише для них. AI відбирає не лише пошуковий трафік, але сміщує фокус користувачів у прийнятті рішень від пошукових систем та соціальних мереж в умовно наразі замкнений інтерфейс сервісів штучного інтелекту накшлалт ChatGPT. Велика кількість інформаційних запитів наразі відбувається вже не в Google і не через видачу Gemini, а саме в Chat GPT. Саме через це комплексний підхід до маркетингу може зберігти багато бізнесів, а нові поняття GEO, LLM, PEO тощо сильно увійдуть в майбутній інтернет-маркетинг.
Дана стаття зроблена на основі презентацій з конференцій https://guruconf.com , що відбулася онлайн 11 вересня 2025 року та "Електронна комерція без кордонів: стратегії зростання онлайн продажів" в Торгово-Промисловій Палаті, що відбулася 11-12 вересня 2025 року України, а саме доповіді "Просування сайтів в пошукових системах в епоху AI" від Гущі Тараса (фаундера SEO.UA).
Люди купують у людей
- AI не продадуть краще за вас
- Боту все одно, а от вам Ні!
- Хто стоїть за продуктом?
Як купуватимуть?
- SEO - Search Engine Optimization
- PEO - Promt Engine Optimization
За AI майбутнє, але…
- Наразі ChatGPT, то T9 на максімалках
- За AI-відгуки вже санкції від Google…
- Роль E-E-A-T, лінків зросте
- ChatGPT помічник в просуванні сайтів
ChatGPT почав вже сканувати… Що далі?
Вплив на AI та SEO взаємопов’язаний…
- Структуровані дані Wikipedia, GitHub, StackOverflow тощо
- Медіа та блоги з високим трастом
- Цитованість у відкритому інтернеті
- EEAT, structured data, backlinks
- Актуальність і фактчекінг
- Форматування = OnPage SEO
Open Graph
LocalBusiness
BreadcrumbList
AggregateRating
Product
FAQ
Article
Елементи лендінгу та довіри
Max видів зв’язку
Методи сплати
Елементи довіри
Сплата / доставка
Схеми / інфографіка
Приклади до/після
Переваги, а не лише характеристики
Відео
Зображення
Презентації
Етапи роботи
Більше конкретики
Апеляція до страху та втраченої вигоди
Вигоди, а не характеристики
Результати, а не дії
Позитивні емоції
Спочатку трігер, потім SEO
Діючі слова:
розпродаж
знижка
гарантія тощо
Бонуси та подарунки
Ліміт часу та штук
Приклади реалізації
Короткі чіткі тексти
Візуалізація дій наживо
Дробні числа показників результативності
Нагороди
Фотофакти
Відгуки
Unboxing
Презентації
Документація
Social Proof
В доповідях "GuruConf" зазначалося, що багато впливу на ранжування в ШІ-агентах відіграє роль пошук Google, тобто SEO. Також зазначалося, що правильно сформовані статті з цитуванням бренду можуть корисно вплинути на ранжування в ChatGPT. Таким чином з практики спікерів, можна зазначити, що влучно сформовані заголовки, що містять семантику промтів можуть допомогти ранжуванню брендів за цими ж самими промтами. Також треба сказати про те, що ШІ добре розбирається з синомімами та семантичною схожістю, тому інтент може краще розумітися. З цього приводу необхідно значить статтях ширше розкривати семантичні патерни користувачів, а роль справжнього копірайтингу, де б вирішувався запит користувача буде відігравати ще більшу роль. Тому слід виділити наступне щодо просування як в пошукових системах та і в AI-агентах:
- Соціальний апрув брендів в рейтингових системах, наприклад, Clatch, GoodFirms, TrustPilot тощо
- Готувати в медіа та блогах матеріали з цитуванням бренду, що містять необхідні синоніми та семантику, що стосується вашої тематики
- Аналізувати можливі промти та виводи за семантичною схожістью їх Title або Header'и статей повністю або частково
- Аналізувати та копіювати стратегію конкурентів, що вже ранжуються в Gemini та ChatGPT
- Не забувати про справжнє комплексне SEO, де задіяні OnPage, UX/UI та розвиток бренду в інтернеті за допомогою SERM/ORM.



