Просування сайтів в пошукових системах в епоху AI

Гуща Тарас - SEO-cпеціаліст з досвідом
Тарас Гуща
Специалист по SEO, SMM, PPC и CPA. Опыт более 20 лет.
Спикер на десятках ИТ-конференциях.
Организатор конференций Guruconf, Dvoma, Easyconf
Написано: 10.09.25
Обновлено: 15.09.25
Просмотров:
Комментариев: 0

Просування сайтів в пошукових системах в епоху AI - це виклик для багатьох SEO-спеціалістів, але не лише для них. AI відбирає не лише пошуковий трафік, але сміщує фокус користувачів у прийнятті рішень від пошукових систем та соціальних мереж в умовно наразі замкнений інтерфейс сервісів штучного інтелекту накшлалт ChatGPT. Велика кількість інформаційних запитів наразі відбувається вже не в Google і не через видачу Gemini, а саме в Chat GPT. Саме через це комплексний підхід до маркетингу може зберігти багато бізнесів,  а нові поняття GEO, LLM, PEO тощо сильно увійдуть в майбутній інтернет-маркетинг.

Дана стаття зроблена на основі презентацій з конференцій https://guruconf.com , що відбулася онлайн 11 вересня 2025 року та "Електронна комерція без кордонів: стратегії зростання онлайн продажів" в Торгово-Промисловій Палаті, що відбулася 11-12 вересня 2025 року України, а саме доповіді "Просування сайтів в пошукових системах в епоху AI" від Гущі Тараса (фаундера SEO.UA).



Люди купують у людей

  • AI не продадуть краще за вас
  • Боту все одно, а от вам Ні!
  • Хто стоїть за продуктом?

Як купуватимуть?

  • SEO - Search Engine Optimization
  • PEO - Promt Engine Optimization

 

За AI майбутнє, але… 
 

  • Наразі ChatGPT, то T9 на максімалках
  • За AI-відгуки вже санкції від Google…
  • Роль E-E-A-T, лінків зросте
  • ChatGPT помічник в просуванні сайтів
  • ChatGPT почав вже сканувати… Що далі?
     

Вплив на AI та SEO взаємопов’язаний… 
 

  • Структуровані дані Wikipedia, GitHub, StackOverflow тощо
  • Медіа та блоги з високим трастом
  • Цитованість у відкритому інтернеті
  • EEAT, structured data, backlinks
  • Актуальність і фактчекінг
  • Форматування = OnPage SEO
    • Open Graph 

    • LocalBusiness

    • BreadcrumbList

    • AggregateRating

    • Product

    • FAQ

    • Article

  • Елементи лендінгу та довіри

    • Max видів зв’язку

    • Методи сплати

    • Елементи довіри

    • Сплата / доставка

    • Схеми / інфографіка

    • Приклади до/після

    • Переваги, а не лише характеристики

    • Відео

    • Зображення

    • Презентації

    • Етапи роботи

    • Більше конкретики

    • Апеляція до страху та втраченої вигоди

    • Вигоди, а не характеристики

    • Результати, а не дії

    • Позитивні емоції

    • Спочатку трігер, потім SEO

    • Діючі слова:

      • розпродаж

      • знижка

      • гарантія тощо

    • Бонуси та подарунки

    • Ліміт часу та штук

    • Приклади реалізації

    • Короткі чіткі тексти

    • Візуалізація дій наживо

    • Дробні числа показників  результативності

    • Нагороди

    • Фотофакти

    • Відгуки

    • Unboxing

    • Презентації

    • Документація

    • Social Proof

 

В доповідях "GuruConf" зазначалося, що багато впливу на ранжування в ШІ-агентах відіграє роль пошук Google, тобто SEO. Також зазначалося, що правильно сформовані статті з цитуванням бренду можуть корисно вплинути на ранжування в ChatGPT. Таким чином з практики спікерів, можна зазначити, що влучно сформовані заголовки, що містять семантику промтів можуть допомогти ранжуванню брендів за цими ж самими промтами. Також треба сказати про те, що ШІ добре розбирається з синомімами та семантичною схожістю, тому інтент може краще розумітися. З цього приводу необхідно значить статтях ширше розкривати семантичні патерни користувачів, а роль справжнього копірайтингу, де б вирішувався запит користувача буде відігравати ще більшу роль. Тому слід виділити наступне щодо просування як в пошукових системах та і в AI-агентах:

 

  • Соціальний апрув брендів в рейтингових системах, наприклад, Clatch, GoodFirms, TrustPilot тощо
  • Готувати в медіа та блогах матеріали з цитуванням бренду, що містять необхідні синоніми та семантику, що стосується вашої тематики
  • Аналізувати можливі промти та виводи за семантичною схожістью їх Title або Header'и статей повністю або частково
  • Аналізувати та копіювати стратегію конкурентів, що вже ранжуються в Gemini та ChatGPT
  • Не забувати про справжнє комплексне SEO, де задіяні OnPage, UX/UI та розвиток бренду в інтернеті за допомогою SERM/ORM.
Середнє: 5 (2 голоси)