Google про штучний інтелект (ШІ). Майбутнє контенту для просування сайтів

Гуща Тарас - SEO-cпеціаліст з досвідом
Тарас Гуща
Специалист по SEO, SMM, PPC и CPA. Опыт более 20 лет.
Спикер на десятках ИТ-конференциях.
Организатор конференций Guruconf, Dvoma, Easyconf
Написано: 24.02.23
Обновлено: 26.05.23
Просмотров:
Комментариев: 0

Дана стаття сформована на основі основної статті від Гугл про “Рекомендації Пошуку Google щодо вмісту, створеного штучним інтелектом”, а також були залучені інші матеріали від основної пошукової системи та власний багаторічний досвід у просуванні сайтів в інтернеті.

Основні тези статті:

  • Винагорода високоякісного контенту, незалежно від його виробництва
  • Використання автоматизації з метою маніпулювання є порушенням
  • Використання ШІ не дає контенту жодних особливих переваг
  • Велика складова E-E-A-T зберігається наразі
  • Вказати ім’я автора штучному інтелекту, ймовірно, не найкращий спосіб дотримуватися рекомендацій пошуку

Пошук Google спрямований в першу чергу на винагороду за оригінальний та високоякісний вміст, який відповідає метрикам E-E-A-T:

  • Eкспертність;
  • Досвід;
  • Авторитет;
  • Надійність.

Докладніше про пошук є тут на сайті пошукової системи. Але треба звернуту увагу на те, що пошукова наразі не має нічого проти згенерованого штучним інтелектом контенту. Головне відповідати метрикам E-E-A-T. Про це вони пишуть відкрито:

“Наша зосередженість на якості вмісту, а не на тому, як він створюється” - Google

Треба зауважити, що зосередження на винагороді за якісний контент було основою Google завжди. Треба розуміти, що шукачі мають отримати вміст, створений переважно для людей, а не для рейтингу в результатах пошукових систем. Що стосується автоматично створеного контенту, то вказівки Гугл були незмінними протягом багатьох років:

“Використання автоматизації, включно з ШІ, для створення вмісту з основною метою маніпулювання рейтингом у результатах пошуку є порушенням нашої політики щодо спаму” - Google

В основі боротьби стоїть система SpamBrain. При цьому важливо розуміти, що не будь-яке використання автоматизації, включно зі створенням ШІ, є спамом. Автоматизація вже давно використовується для створення корисного контенту, такого як спортивні результати та прогнози погоди наприклад. ШІ має здатність розвивати нові рівні вираження та творчості, а також служити важливим інструментом, який допомагає людям створювати чудовий контент.

Який контент точно не любить пошукова система:

  • Безглуздий текст, який містить ключові слова.
  • Синонімізація, перефразування чи обфускування.
  • Сформований шляхом копіювання контенту з фідів чи результатів пошуку.
  • Машинний переклад тексту, опублікований без редагування.
  • Cтворений автоматично без огляду на якість чи зручність для користувачів.
  • Контент, скопійований із різних веб-сторінок без додавання унікальної інформації.
  • Поради щодо створення контенту для просування сайтів

У своїх матеріалах Гугл чітко зазначає які саме матеріали повинні бути на вебсайтах - розберемо надалі все детальніше.

Якість контенту

Для того, щоб зрозуміти чи ваш контент якісний пошукова система Гугл пропонує задати при створенні контенту приблизно такі питання:

  • Чи розміщені на сайті оригінальні матеріали: достовірні факти, авторські репортажі, чийсь дослідження, аналітика тощо?
  • Чи розкриті теми повно і докладно?
  • Чи містить ваш сайт глибоку аналітику чи цікаві та неочевидні факти?
  • Якщо запозичено частково контент з інших джерел, то чи перероблений він достатньою мірою, щоб дати додаткову істотну цінність у цьому вигляді?
  • Наскільки заголовок та назва сторінки інформативні та відображають її зміст?
  • Чи не сприймаються заголовок або назва сторінки як шокуючі чи перебільшені?
  • Чи хотіли б ви поділитися сторінкою з друзями та  іншими користувачами?
  • Чи хотіли б додати її до закладок?
  • Чи містить сторінка більше корисної даних ніж аналоги в пошуці?
  • Могли б такі дані бути опубліковані чи згадані у друкованому журналі, енциклопедії чи книзі?

Достовірність інформації

  • Чи подана інформація так, що її достовірність не має сумнівів? На користь цього можуть говорити явно зазначені джерела, докази компетентності автора, біографічна довідка про автора або відомості про сайт, на якому він публікується. Зокрема, посилання на сторінку автора або сторінку "Про нас" такого сайту, в даному випадку навряд чи доречно вказувати автором ШІ.
  • Чи можна дійти висновку, що сайт користується великою довірою? Чи широким визнанням як джерело матеріалів з теми користується ресурс та матеріали, що на ньому висвітлюється?
  • Чи створено контент фахівцем або захопленою людиною? Пошукова система розуміє, що достатньої якості контент може бути створений тими, хто має певний досвід. Через це ранжуються вище форуми з обговореннями певних тем, а також сторінки, де користувачі додають відгуки щодо покупок з фото, наприклад.
  • Чи містить вміст фактичні помилки, які легко виявити? Під помилками в даному пункті маються на увазі неточності у використанні фактів: невірно вказані величини, хибні формули чи терміни відомі у галузі, а також інші хибні або суперечливі дані, що виявить миттєво фахівець.
  • Чи достатньо даних у контенті для вирішення певного питання? Чи можуть користувачі отримати з вашого контенту достатньо знань для себе?
  • Чи сподобається ваш контент відвідувачам, які з ним ознайомляться? Які будуть враження у користувачів від ознайомлення з вашим контентом?
  • Чи цікавим контент буде саме для ЦА? Ваш бізнес або сайт орієнтовані на певну аудиторію, для якої ваш контент буде корисним, якщо вона звернеться до вас?
  • Чи показує контент чийсь власний досвід? Ваш контент має явно неприховано показувати особистий досвід та глибокі знання у сфері, до якої він належить. Наприклад, фото покупця продукту чи послуги у відгуках, відвідування певного закладу тощо.
  • Чи вирішено завдання користувача? Сайт має певну тематику чи створено для вирішення конкретного завдання?

Не створюйте контент орієнтований лише на пошук

  • Контент орієнтований лише на залучення відвідувачів з пошуку?
  • Чи створюється багато контенту на різні теми зі сподіванням, що якась із подібних сторінок опиниться на перших місцях у результатах пошуку?
  • Чи часто залучені інструменти автоматизації для створення контенту?
  • У публікаціях залучені переважно чужі матеріали без додавання чогось свого?
  • Чи пишуться певні теми лише тому, що вони є актуальними, а не тому, що можуть зацікавити ЦА?
  • Чи може у відвідувачів сайту після знайомства з контентом виникнути відчуття, що їм потрібна додаткова інформація з інших джерел?
  • Статті певної довжини, оскільки чули чи читали, що Google вважає її оптимальною? (Це не так!)
  • Торкаєтесь якоїсь специфічної теми, в якій у вас немає досвіду та знань, тільки для залучення пошукового трафіку?
  • Даєте відповіді на запитання, на які насправді немає відповіді? Наприклад, ви згадуєте дату випуску продукту, фільму або серіалу, яка не була підтверджена? Сюди ж можно віднести эзотерику, теорії заговору тощо.
Середнє: 5 (13 голоси)